اگر قصد دارید درباره کاربرد عینک جوشکاری اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. جوشکاری یکی از مهم ترین فعالیت ها در دنیای صنعت شناخته می شود. اگر بخواهیم به طور کلی به این فرآیند نگاه کنیم، می توان گفت که جوشکاری از فعالیت های پر خطر محسوب می شود که یکی از حساس ترین عضو های بدن به نام چشم در انجام این فعالیت در معرض خطر گسترده ای قرار می گیرد. به همین علت روش های مختلفی برای محافظت از چشم ها در فرآیند جوشکاری بکار گرفته می شود که از زمان های پیش از این تا به حال، استفاده از عینک بهترین و کاربردی‌ ترین این روش های شمرده می شود.

 

کاربرد عینک جوشکاری

 

 

همچنین بخوانید: اینورتر جوشکاری صبا

 

درباره فرآیند جوشکاری

جوشکاری جزو فعالیت های حساس و دقیق در میان تمامی فعالیت های فنی شمرده می شود. جوشکاری انواع مختلفی دارد که می توان گفت جوشکاری فلزات رنگین، لحیم کاری، نقطه جوش، جوش قوس الکتریکی و .‌‌.. از شناخته شده ترین آن ها محسوب می شوند که هر یک به شرایط خاصی برای انجام این فعالیت نیاز دارند. همچنین جوشکاری پلاستیک نیز یکی دیگر از مهم ترین انواع جوشکاری می باشد که امروزه در شرایط مختلف بکار گرفته می شود.

الکترود ها در انواع و بخش های زیادی از جوشکاری های متنوع نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. در حقیقت وجود الکترود قسمت‌ مهمی از جوشکاری می باشد که نحوه کار کردن با این ابزار می تواند مهارت شما را در انجام این حرفه به نمایش بگذارد.

کاربرد و اهمیت استفاده از عینک در جوشکاری

همانطور که گفته شد جوشکاری یکی از فعالیت های پرخطر در میان تمامی فعالیت های اینچنینی محسوب می شود که بهتر است برای جلوگیری از مشکلات و معضلات ناشی از این فرآیند، از عینک های مخصوص جوشکاری استفاده کنید. در حقیقت می توان گفت که چشم ها حساس ترین عضو بدن در برابر نوسانات ناشی از جوشکاری محسوب می شوند و بهتر است به محافظت کامل از آن ها بپردازید. استفاده از عینک های مخصوص بهترین روش در برابر این مشکلات می باشد و می تواند چشم های شما را در مقابل جرقه ها و نور فرابنفش ناشی از قوس های الکتریکی سالم نگه دارد.

دقت داشته باشید که دلیل اصلی آسیب دیدن چشم ها در این فعالیت، وجود اشعه های ماورا بنفش ( UV ) و مادون قرمز است که می تواند آسیب های جدی را برای چشم انسان به وجود بیاورد.

 

همچنین: کابل جوشکاری

 

انتخاب عینک جوشکاری

انواع مختلفی از عینک های جوشکاری وجود دارد که هر یک برای افراد و شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت ویژگی های مهمی وجود دارد که در زمان انتخاب عینک جوشکاری باید به آن دقت داشته باشید. به عنوان مثال اندازه صحیح این عینک ها در حفظ سلامت کامل تاثیر زیادی دارد و بهتر است به آن دقت داشته باشید. توجه داشته باشید که مهم ترین نکته در زمان انتخاب عینک جوشکاری، توانایی محافظت بالای این وسیله از چشم های شما است.

به عبارتی عینک مورد نظر شما باید دارای قاب های مستحکم و مقاومی باشد و همچنین برای صورت شما مناسب باشد. این عینک ها نباید عملکرد شما را در طول زمان مختل کنند. همچنین باید از استخوان گونه‌ها تا اطراف چشم شما را به خوبی بپوشاند و سرتاسر بینی را از آسیب های مختلف حفظ کند.

نکات مهم درباره عینک های جوشکاری

همانطور که گفته شد عینک های جوشکاری انواع مختلفی دارند. همچنین ویژگی ها و نکات متنوعی درباره آن ها وجود دارد که بهتر است به آن ها دقت داشته باشید. یکی از مسائل مهم درباره این عینک ها، درجه تیرگی آن ها است. دقت داشته باشید که درجه تیرگی عینک های جوشکاری باید عددی بین ۲ تا ۱۴ باشد. در صورت نداشتن میزان تیرگی مناسب، این عینک از چشم های شما در مقابل اشعه های مختلف محافظت نمی کند. همچنین این عینک باید از شما در برابر گرد و غبار به خوبی مراقبت کند.

در طی فرآیند جوشکاری و به ویژه در اثر برش و سنگ زنی، گرد و غبار زیادی ایجاد می شود که در صورت نداشتن عینک مناسب، به چشم های شما آسیب زیادی خواهد رساند. به همین علت بهتر است به این مسئله دقت داشته باشید.

 

کاربرد عینک جوشکاری

 

جمع بندی

در این مطلب به کاربرد عینک جوشکاری اشاره شد. بر اساس آنچه‌ گفته شد دانستید که عینک های جوشکاری ابزار مهمی در فرآیند جوشکاری محسوب می شوند که باید بهترین و مناسب ترین نوع آن ها را انتخاب کنید. ابزار ویهان اطلاعات ارزشمندی را در این زمینه و اینورتر جوشکاری در اختیار شما قرار خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *