کابل جوشکاری باید دارای چه مشخصاتی باشد؟ یکی از انواع کابل‌ های انتقال‌دهنده نیرو، کابل جوشکاری یا کابل جوش است. این کابل نیروی الکتریسته را انتقال می ‌دهد و عمدتا در سه نوع آلومینیومی، مسی و پلاستیکی در بازار موجود است. بهترین نوع کابل‌جوشکاری، کابل جوشی است که به آسانی قادر است جریان الکتریکی بالایی را از خود عبور دهد.

به همین خاطر بسیار اهمیت دارد که با بهترین نوع این کابل و عرضه‌کنندگان آن آشنا باشید تا مناسب ترین گزینه را جهت رفع نیاز خود در حوزه صنعت خریداری نمایید. در این مقاله به ویژگی‌ ها، انواع، نحوه انتخاب و قیمت کابل‌جوشکاری می پردازیم.

ویژگی‌های کابل جوشکاری

کابل‌جوشکاری شامل یک رسانای استاندارد (در سایزهای مختلف) با یک لایه عایق حرارتی است. همه کابل ‌های جوشکاری ترموپلاستیکی‌ هستندو به همین علت از توانایی بالایی در برابر پاشیدگی ‌های جوش برخوردارند. کابل‌جوشکاری ابزار ویهان، در جوشکاری ‌های دستی و اتوماتیک می ‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و بر این اساس بسیار انعطاف‌پذیر هستند.

کابل‌جوشکاری از سیم‌ های پیچیده و نیز سلفون‌ های نسوز ساخته شده‌اند و قادر به افزایش طول عمر جوش و جریان رسانای کابل هستند.

انواع کابل جوشکاری

کابل‌جوشکاری به دو شکل مسی و آلومینیومی تهیه و تولید می ‌گردد. کابل‌جوشکاری مسی از نظر قیمتی گران‌تر از کابل‌جوشکاری آلومینیومی است. همچنین کابل‌ های جوشکاری مسی از نظر کیفیت، دوام و مقاومت و بازدهی از کابل‌جوشکاری آلومینیومی کارامدتر هستند. کابل جوشکاری معمولا با درجه حرارت ‌های زیر درجه ‌بندی می ‌شوند:

کابل‌ های لاستیکی، نوع دیگری از کابل‌ های جوش هستند که در دستگاه جوش به ویژه در کارگاه‌ها و صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. از کابل جوشکاری پلاستیکی نباید در محیط‌های خطرناک مانند کوره یا موتورخانه استفاده کرد. علت این امر آن است که چنانچه ولتاژ مصرفی بالا باشد، احتمال خمیده شدن کابل وجود دارد.

کابل جوشکاری

در سایت ابزار ویهان، دو مدل کابل جوش توان و کابل جوش پارس 50*1 dبه عنوان بهترین نوع کابل جوشکاری عرضه شده‌اند. کابل‌جوشکاری توان، برای استفاده در اینورتر جوشکاری صبا و دستگاه جوش AC DC مناسب است. این کابل جوش، رسانا از جنس مس، بسیار کیفیت، دارای عایق از جنس PVCو برخوردار از قابلیت عبور جریان الکتریکی و دارای استاندارد( ISIRI ۱۹۲۶) است.

کابل‌جوشکاری توان در شرایط زیر از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است:

کابل جوش پارس 50*1 dبه علت آنکه مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید شده، به خوبی قادر به انتقال جریان الکتریکی در زمان استفاده در حوزه جوشکاری است. مغزی کابل‌جوشکاری پارس 50*1 dاز جنس مس است. همچنین روکش آن از جنس PVC می ‌باشد که جزو کابل های رسانا و عایق ‌های خوب دسته بندی می شود. با استفاده از این نوع کابل‌جوشکاری می‌توان کیفیت جوش و میزان مصرف برق کمتر را تضمین نمود.

نحوه انتخاب کابل جوشکاری

زمان انتخاب کابل‌جوشکاری، دقت نظر داشته باشید که کابلی را برگزینید که قادر به انتقال حداکثر خروجی جوشکاری باشد. بدین منظور سه مولفه زیر را در زمان خرید مد نظر قرار دهید:

در زمان خرید کابل جوشکاری به عوامل مختلفی همچون:

دقت نظر داشته باشید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به ویژگی ‌ها، انواع، نحوه انتخاب و خرید و قیمت کابل‌جوشکاری پرداختیم. سایت ابزار ویهان، عرضه ‌کننده مجموعه ‌ای از انواع کابل جوشکاری برای دستگاه ‌های اینورتر جوشکاری صبا و دستگاه جوش AC DC است. شما می ‌توانید با در نظرگرفتن نیازهای مختلف خود در صنعت جوشکاری، به طیف گسترده ‌ای از انواع کابل جوشکاری در سامانه ابزار ویهان دسترسی داشته باشید.

همچنین در فروشگاه اینترنتی ابزار ویهان امکان خرید شارژر باطری ماشین، کمپرسور باد، پمپ باد، کمپرسور باد 25 لیتری، کمپرسور باد 50 لیتری، دریل 13، دریل شارژی و جرثقیل دستی 2 تن برای مشتریان محترم وجود دارد. با قیمت های رقابتی ما در وب سایت فروشگاهی ابزار ویهان نه تنها یک خرید  مقرون به صرفه تر را تجربه می کنید، بلکه محصول با کیفیت عالی را نیز دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *