بیشتر از یک قرن است که از دستگاه جوش برای اتصال دادن انواع مختلف فلزات استفاده می‌ کنند و این می‌ تواند نشان دهد که دستگاه جوش با کیفیت می ‌تواند تا چه حدی به افزایش سرعت در کارها کمک کند. البته تحولات زیادی در دستگاه ‌های جوش اتفاق افتاده که باعث شده کار با آنها راحت ‌تر باشد. مثلاً در گذشته آنقدر وزن این دستگاه‌ها سنگین بود که قدرت جابجایی برای آنها وجود نداشت. به هر حال دستگاه‌ها پیشرفت کردند و انواع مانند اینورتر روی کار آمدند. ما در این مقاله می‌خواهیم راجع به مزایای دستگاه جوش اینورتر با شما صحبت کنیم.

دستگاه جوش اینورتر چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به مزایای این دستگاه ‌ها صحبت کنیم، بهتر است که یک تعریف راجع به آنها داشته باشیم. دستگاه جوش اینورتر یکی از جدیدترین فناوری‌ هایی است که در صنعت جوشکاری از آن ها استفاده می ‌کنند. نسبت به ترانسفورماتور های مسی آلومینیومی گزینه خیلی مناسب ‌تری هستند.

در واقع آنها تجهیزاتی بودند که داخل دستگاه جوش صنعتی استفاده می ‌شدند اما در دستگاه جوش اینورتر فناوری ‌های پیشرفته سیلیکونی مورد استفاده قرار گرفته است. سال ‌های اولیه که این دستگاه‌ها تولید شدند، خیلی سریع مورد آزمایش قرار گرفتند و هر گونه ایراد آن ها خیلی سریع برطرف شد.

مزایای دستگاه جوش اینورتر

مزیت‌های دستگاه جوش اینورتر

اکنون می ‌خواهیم به سراغ اصل مطلب رفته و راجع به مزایای دستگاه جوش اینورتر با شما صحبت کنیم. مزیت‌های زیادی وجود دارد اما مهم ترین آنها شامل موارد زیر است:

اندازه کوچک

اندازه کوچک دستگاه جوش اهمیت بسیار زیادی دارد. چراکه شما خیلی راحت می ‌توانید حمل و نقل این دستگاه‌ ها را انجام دهید‌. اگر شغل تان جوشکاری است، در نتیجه با یک دستگاه جوش کوچک ۵ کیلوگرمی می ‌توانید خیلی راحت مدیریت خوبی هنگام کار روی ابزار و فرایند جوشکاری داشته باشید.

راندمان بالا

نکته دیگری که در مورد این دستگاه جوش‌ ها وجود دارد، این است که راندمان آن ها ۸۰ تا ۹۰ درصد هم می‌ رسد. در صورتی که ترانس ‌های جوش قدیمی فقط ۵۰ درصد راندمان داشتند اما دستگاه جوش اینورتر اینگونه نیست. راندمان و بهره‌وری آن آنقدر قوی است که مانع از هدر رفت انرژی از طریق گرما خواهد شد.

جریان خروجی ثابت و توانایی کنترل قوس الکتریکی

از دیگر مزایای دستگاه جوش اینورتر می ‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که حساسیت آن ها نسبت به تغییر ولتاژ و دما کمتر از دستگاه‌ های جوش قدیمی ‌تر است. در نتیجه این دستگاه قوس الکتریکی مناسب دارند که خیلی راحت کنترل می ‌شود.

پاشش جوش کمتر

نکته دیگر اینکه پاشش جوش در آنها کمتر است و این یک مزیت بسیار بزرگ است و نتیجه کار شما خیلی تمیزتر از آب در می‌آید. قابلیت کنترل قوس الکتریکی در آنها هم خیلی آسان‌تر است و پایداری آن بیشتر خواهد بود. به خاطر همین جوشی که از طریق این دستگاه انجام می‌شود، دوام بالاتری دارد.

مصرف برق پایین ‌تر

از مزایای دستگاه جوش اینورتر می ‌توانیم به مصرف برق کمتر اشاره کنیم. شما می ‌توانید از هر پریزی داخل خانه استفاده کرده و این دستگاه‌ها را به برق بزنید. در نتیجه مصرف برق آن ها کمتر و هزینه برق هم به صرفه‌تر خواهد بود و خیال تان راحت است که به فیوز برق هم آسیب وارد نمی ‌شود.

چرخه عملکرد بهتر

از دیگر مزیت ‌هایی که راجع به این دستگاه‌ها وجود دارد، این است که چرخه عملکرد آن ها بهتر است. از آنجایی که کوچک هستند، خیلی سریع‌تر داغ می‌شوند و شروع به کار می‌کنند اما بعد از این که آنها را خاموش می‌کنید هم خیلی سریع‌تر خنک می‌شوند و برای استفاده مجدد زودتر آماده می‌شوند. در صورتی که در دستگاه جوش قدیمی چنین امکاناتی وجود نداشت.

قابلیت خنک کنندگی

از دیگر مزایای دستگاه جوش اینورتر باید به قابلیت خنک کنندگی در قطعات داخلی دستگاه اشاره کرد، زیرا بعد از مدت زمان کوتاهی از کار قطعات سریع داغ می‌کنند اما این دستگاه خیلی خوب می‌تواند قطعات داخلی خودش را خنک کند. در واقع فن خنک کننده بسیار قوی داخل آن به کار گرفته شده و عاملی برای کاهش حرارت است و باعث محافظت از قطعات داخلی دستگاه می‌شود.

جمع ‌بندی

با اطلاعات به دست آمده در این مقاله به طور کامل با مزایای دستگاه جوش اینورتر آشنا شدید. تمام مواردی که گفتیم، نشان می‌دهد که خرید این دستگاه‌ها چقدر می ‌تواند به صرفه‌تر و مفیدتر باشد و کار جوشکاری شما را تمیزتر از آب در بیاورد. کافی است که  به سایت ابزار ویهان مراجعه کنید. بهترین دستگاه‌های جوش اینورتر داخل سایت عرضه می‌شوند و می‌توانید بهترین ها را از بین آنها انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *