در این مطلب به مراحل انجام جوشکاری آلومینیوم اشاره شده است. جوشکاری دارای انواع مختلفی است که هر یک در شرایط گوناگون بکار گرفته می شوند. به عنوان مثال جوش آلومینیوم یکی از مهم ترین انواع جوشکاری ها شناخته می شود که منجر به اتصال دو قطعه آلومینیومی به یکدیگر خواهد شد. می توان گفت جوشکاری آلومینیوم با و بدون الکترود از مهم ترین انواع این جوشکاری محسوب می شوند که به مهارت زیادی نیاز دارند. اگر قصد دارید درباره جوشکاری آلومینیومی و مراحل آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ابزار ویهان همراه باشید.

 

مراحل انجام جوشکاری آلومینیوم

 

همچنین بخوانید: اینورتر جوشکاری

درباره فلز آلومینیوم و جوشکاری آن

فلز آلومینیوم یکی از فلزات پرطرفدار در دنیا محسوب می شود که آلیاژ های زیادی دارد. این فلز در صنایع گوناگون به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد های بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. آلومینیوم از فلزات خاصی است که شرایط بسیار مطلوبی را در فرآیند جوشکاری به خود اختصاص می دهد و با قابلیت جوش پذیری فوق العاده نتیجه نهایی شما را بی نظیر می سازد.

اگر بخواهیم درباره کاربردهای گوناگون آلومینیوم صحبت کنیم، می توان گفت که این فلز در زمینه حمل و نقل، لوازم خانگی، خطوط انتقال برق و … کاربرد بسیاری زیادی دارد و همچنین ویژگی رسانایی بالای این فلز در کنار ویژگی های مثبت آن، آلومینیوم را به یکی از بهترین فلزات موجود تبدیل کرده است.

نکات مهم در جوشکاری آلومینیوم

جوشکاری آلومینیوم از فعالیت های رایجی است که برای دستیابی به نتایج مختلف انجام می شود و می تواند ابزارها و محصولات مفیدی را برای شما فراهم کند. نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید در زمان انجام جوشکاری آلومینیوم به آن دقت داشته باشید. در وهله اول باید دقت داشته باشید که قصد کار کردن با کدام یک از آلیاژ های آلومینیوم را دارید. زیرا تمامی آلیاژ های آلومینیوم را نمی توان به یک شکل و با یک روند جوشکاری کرد و هر یک از آن ها به فرآیند جوش مختلفی نیاز دارند.

در قدم دوم بهتر است بدانید که کسب اطلاعات کافی درباره آلیاژ های این فلز می تواند نتیجه دریافتی شما را بسیار متفاوت سازد. زیرا دسته بندی این آلیاژ ها به شما نشان می دهد که هر یک از انواع آن ها با کدام یک از روش های جوشکاری به نتیجه بهتری خواهند رسید و این یکی از مهم ترین مسائل در جوشکاری فلزات شمرده می شود.

همچنین: کابل جوشکاری

انواع جوشکاری آلومینیوم و مراحل آن

جوشکاری فلز آلومینیوم به روش های مختلفی انجام می شود که هر یک دارای شرایط و ویژگی های متفاوتی می باشند. به طور کلی جوشکاری آلومینیوم با لیزر، پرتو الکترونی، جوش اصطکاکی و قوس الکتریکی از رایج ترین و پر طرفدار ترین روش های جوشکاری آلومینیوم شناخته می شود. که در فضا های گوناگون بکار گرفته می شود. هر یک از انواع این روش ها دارای مراحل مختلفی هستند ‌که بهتر است پیش از انجام آن به بررسی ویژگی های آن بپردازید. به عنوان مثال جوشکاری قوس الکتریکی یکی از روش های فوق العاده محبوب در جوشکاری آلومینیومی شناخته می شود. این روش به دو دسته تقسیم می شود که در دسته بندی اول فرآیند جوشکاری به وسیله الکترود های ثابت انجام می شود و در دسته دوم از الکترود های مصرفی برای انجام این فرآیند استفاده می شود‌:

در این نوع جوشکاری آلومینیوم از یک الکترود ثابت استفاده می شود. در حقیقت فرد متخصص باید قوس الکتریکی را در میان الکترود ثابت و قطعه ایجاد کند. انجام این کار به مهارت زیادی نیاز دارد. در طی این مراحل از نوعی گاز خنثی به نام آرگون استفاده می شود که می تواند از اکسداسیون در طی فرآیند جلوگیری کند. برای انجام این نوع جوشکاری قوس الکتریکی از جریان متناوب AC استفاده می شود و معمولا در انجام این جوشکاری از ورقه هایی با ضخامت ۱ تا ۶ میلی متر استفاده می شود.

این روش جوشکاری به صورت دستی و با کمک گرفتن از الکترود های مصرفی قابل انجام است. یکی از ابزار های فوق العاده کاربردی در این روش، سیم جوش است که یکی از سرهای آن وارد تفنگ جوشکاری می شود. جوشکاری به کمک الکترود های مصرفی برای ورقه های با ضخامت ۴ میلی متر انجام می شود و نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

 

مراحل انجام جوشکاری آلومینیوم

 

جمع بندی

در این مطلب به مراحل انجام جوشکاری آلومینیوم اشاره شد. براساس آنچه گفته شد جوشکاری آلومینیوم یکی از مهم ترین فعالیت های صنعتی محسوب می شود که بهتر است پیش از انجام آن اطلاعات کافی را در این زمینه بدست بیاورید. ابزار ویهان اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهد گذاشت. همچنین می توانید به کمک ابزارویهان اطلاعات زیادی را در رابطه با دستگاه جوش ACDC کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *