اگر قصد دارید درباره ویژگی ها و عوامل ضعیف شدن دریل شارژی اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. یکی از کاربردی ترین ابزار های دنیای امروز، دریل شارژی است. شاید نام این وسیله را تا به حال شنیده باشید اما بهتر است اطلاعات کامل تری را درباره این ابزار مفید بدست بیاورید. دریل های شارژی ابزار هایی قابل حمل هستند که از آن ها برای سوراخ کاری در سطوح مختلف استفاده می شود‌.

به دلیل کاربرد گسترده دریل ها در منازل، نوع خاصی از این وسیله به صورت ابزار و وسایل خانگی مورد استفاده افراد قرار می گیرد. در بعضی موارد همچنین از دریل های شارژی برای باز یا بسته کردن پیچ ها استفاده می شود‌. دریل های شارژی نیز دارای باطری های قابل شارژ هستند که امکان استفاده طولانی مدت را در هر شرایطی برای شما فراهم می کنند. در اصل این نوع دریل ها به برق شهری وصل نمی شوند و این نکته مثبتی برای این وسیله محسوب می شود.

 

عوامل ضعیف شدن دریل شارژی

 

درباره دریل شارژی و ویژگی های آن

همانطور که گفته شد، دریل های شارژی یکی از کاربردی ترین ابزار و وسایل در دنیای امروز شناخته می شوند که در روزمره استفاده های زیادی دارند. دریل های شارژی بدون اتصال به برق شهری و با داشتن باطری های مخصوص فعالیت می کنند. در حقیقت دریل های شارژی دارای مکانیزم خاصی برای تنظیم سرعت هستند. این نوع دریل ها معمولا دارای سرعتی برابر با ۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دور بر دقیقه می باشند تا بتوانند در زمان مناسبی فرآیند سوراخ کاری و حفاری را به اتمام برسانند.

یکی از بهترین انواع دریل های شارژی، دریل های شارژی دو حالته هستند که می توانند در دو مود سرعت فعالیت داشته باشند. این نوع دریل ها کاربری بیشتری را به خود اختصاص می دهند و برای سوراخ کاری فلز، بتن یا چوب مناسب هستند.

 

همچنین بخوانید: دریل 13

 

باتری دریل های شارژی

در حقیقت دریل های شارژی بدون نیاز به برق شهری قابل روشن شدن هستند و می توانند تنها به وسیله باتری های مخصوصی به فعالیت خود بپردازند. این نوع باتری ها دارای ویژگی های مشخصی هستند و از قابلیت شارژ مجدد برخوردار می باشند. در اصل می توان گفت این باتری ها به وسیله شارژرهای خاصی شارژ می شوند و این نقطه قوت مهمی برای این وسیله محسوب می شود.

اگر بخواهیم درباره دوام این باتری های صحبت کنیم، باید بگوییم که معمولا بر اساس کیفیت و مدل آن ها و همچنین کیفیت دریل، از دوام نسبتا بالایی برخوردار هستند. اما دقت داشته باشید که یکی از نکات اساسی درباره این نوع دریل ها، عدم استفاده از آن برای بازه زمانی بیش از ۳ ماه می باشد. در حقیقت این ابزارها نباید بیش از ۳ ماه بدون استفاده باقی بمانند. یعنی حتما باید برای دقایق کوتاهی روشن شده شوند.

دلایل ضعیف شدن دریل شارژی

به طور کلی دریل های شارژی ابزار های پرکاربردی در میان تمامی وسایل محسوب می شوند و ممکن است در زمان های مختلفی پس از استفاده از این دستگاه با مشکلات متعددی روبرو شوند. در حقیقت ممکن است پس از روشن کردن دستگاه متوجه شوید که این وسیله مانند قبل کار نمی کند. یعنی توان آن کاهش یافته است. در چنین شرایطی باید به دنبال دلیل درستی برای رفع این مشکل باشید.

در اولین اقدام بهتر است میزان ذغال دریل را بررسی کنید. یکی از دلایل رایج خرابی این وسیله، خراب شدن ذغال آن است. ذغال قطعه مهمی از این وسیله است که دائما نیاز به تعویض دارد. گاهی به دلیل عدم تعویض این قطعه، دریل با مشکلاتی روبرو می‌شود. در کنار این مسئله، ممکن است خرابی یا ضعیف شدن باتری دریل نیز منجر به آسیب به این وسیله شود که بهتر است در صورت بروز مشکل به بررسی آن بپردازید.

 

همچنین بخوانید: اینورتر جوشکاری

 

عوامل ضعیف شدن دریل شارژی

 

 

جمع بندی

در این مطلب به عوامل ضعیف شدن دریل شارژی اشاره شد. بر اساس آنچه گفته شد، عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به ضعیف شدن و عدم کارکرد صحیح دریل های شارژی شوند. این وسیله پرکاربرد دارای جزئیات بسیار مهمی می باشد که بهتر است پیش از استفاده از آن درباره این جزئیات اطلاعات کافی را بدست آورده باشید. ابزار ویهان یکی از فعال ترین مجموعه ها در این زمینه است که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *