روش های صحیح استفاده از دستگاه جوش و اینورتر کدامند؟ چگونه می توان از یک دستگاه جوش استفاده کرد؟ راه های استفاده کردن از دستگاه جوش به چه شکلی می باشد؟ چون دستگاه جوش جهت اتصال دادن فلزات به کار می رود و در صنایع و حتی برخی مصارف خانگی بسیار کاربردی و مهم است، روش های صحیح استفاده از دستگاه جوش و اینورتر نیز اهمیت زیادی دارد. البته باید مهارت و تخصص کافی جهت این کار را نیز داشته باشید. در این جا ما روش های صحیح استفاده از دستگاه جوش را بررسی می کنیم.

روش های صحیح استفاده از دستگاه جوش

اگر به دنبال آشنایی با روش های صحیح استفاده از دستگاه جوش و اینورتر هستید و علاقه مند هستید کار با این دستگاه و عملیات جوشکاری را بیش تر و بهتر بشناسید، توضیحات مختصری در خصوص نحوه استفاده از این دستگاه و انجام دادن مراحل جوشکاری ارائه می دهیم.

دستگاه جوشکاری

  1. در گام اول باید تجهیزات ایمنی لازم را جهت انجام فرآیند جوشکاری آماده کنید. این تجهیزات شامل دستکش ایمنی، ماسک و لباس مخصوص می باشد.

برخی از وسایل و لوازم مورد نیاز جهت جوشکاری نیز عبارتند از:

ابزار و وسایل لازم را تهیه کرده و سپس باید مراحل زیر را به ترتیب جهت استفاده از دستگاه جوش و اینورتر انجام دهید:

  1. کابل برق دستگاه های جوش و اینورتر را به طرز صحیح به پریز برق وصل کنید.
  2. فیش انبر جوش را به طور صحیح یعنی قطب مثبت باید به فیش انبر جوش و قطب منفی را به فیش انبر وصل کنید.
  3. پس از وصل کردن دو فیش دستگاه جوش را روشن کنید، غین کار با کلید پاور انجام می شود. کلید پاور نیز معمولاً در قسمت پشت یا جلو دستگاه قرار دارد.
  4. وقتی که دستگاه جوش شما روشن شد، حالا باید سایز و اندازه الکترود را نیز تعیین کنید، این کار با توجه به ضخامت سطحی می باشد که مورد نظر شما است که این سطح ممکن است ورقه های آهنی، فلزات و غیره باشد.
  5. در گام بعدی باید جریانی را تنظیم کنید که متناسب با سایز الکترود است. برای این کار باید قطر الکترود را در ۳۵ ضرب کنید تا بتوانید جریان مناسب برای عمل جوشکاری را به دست بیاورید.
  6. مهم است که میزان و مقدار جریانی که برای جوشکاری انتخاب می شود، مناسب می باشد که عامل دیگری یعنی دما بستگی دارد، به این ترتیب باید با دقت بالایی میزان جریان را متناسب با الکترود انتخاب کنید، چون اگر مقدار جریان شما کم تر از حد مجاز باشد، الکترود به سطح کار شما می چسبد و اگر جریان بیش تر باشد الکترود بیش از حد مجاز داغ شده و در نهایت ذوب می شود.
  7. الکترود به صورت نازک و ضخیم و در قطرهای متفاوتی موجود هستند، به طوری که از الکترودهای با ضخامت بالا برای جوشکاری در صفحات ضخیم و برخی از کارهای صنعتی و الکترودهای دارای ضخامت کم جهت جوشکاری ورق های نازک و برخی از مصارف خانگی استفاده می کنند.
  8. انتخاب الکترود متناسب با آلیاژ مورد نظر می باشد، پس از آن که الکترود را انتخاب کردید، باید این الکترود به انواع جوشکاری اتصال پیدا کرده و در نهایت با یک دست انبر اتصال و با دست دیگر انبر جوش را بگیرید و کار جوشکاری را شروع کنید.
  9. در واقع نباید بیش از حد مجاز الکترود را به قطعه کار نزدیک کنید، چون در این حالت الکترود به آن می چسبد.

به این ترتیب می‌ توانید عمل جوشکاری را با استفاده از دستگاه جوش و اینورتر به آسانی انجام دهید. تنها در این باره کافی است که کمی مهارت و تخصص داشته باشید و با دقت و حوصله بالایی این کار را انجام دهید تا عملیات جوشکاری به نحو احسن انجام شود.

نتیجه گیری

روش های صحیح استفاده از دستگاه جوش موضوعی این بود که بررسی شد. در واقع استفاده کردن از این دستگاه مهارت و تخصصی می طلبد که باید با حوصله و دقت بالایی آن را انجام داد تا بتوانیم عملیات جوش را به طرز صحیح انجام دهیم، بدون آن که مشکلی پیش بیاید. البته نکاتی را نیز باید رعایت کنیم. برای آشنایی بیش تر با روش های صحیح استفاده از دستگاه جوش به سایت abzarvihan.ir مراجعه کنیم.

مطالب مرتبط: اینورتر جوشکاری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *