دستگاه جوش ماسفت

دستگاه جوش ماسفت یکی از بهترین دستگاه‌های اینورتر جوشکاری است که اتصال دو فلز به هم با کمک قوس الکتریکی یا جریان الکتریکی اصلی‌ترین وظیفه این دستگاه به شمار می‌رود. اینورترهای جوشکاری حجم کمتری دارند و از مصرف برق پایین‌تری برخوردار است. در واقع اینورتر به معنای تبدیل مستقیم جریان برق که از مدارهای الکترونیکی برای تولید آن‌ها استفاده می‌کنند. کارکرد راحت را می‌توان یکی از ویژگی‌های مهم جوش ماسفت دانست. ماسفت‌ها به ترانزیستورهای نیمه هادی می‌گویند که در جریان بالای یک آمپر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل از ماسفت‌ها در دستگاه‌های جوشکاری استفاده می‌کنند. در نتیجه ماسفت‌ها همانند یک سوئیچ عمل کرده و هنگامی که جریان ولتاژ به آن متصل نگردد، امکان استفاده از قابلیت عبور جریان از این دستگاه وجود دارد.

اینورتر جوشکاری ماسفت

مزایا و معایب اینورتر جوشکاری MOSFET

دستگاه جوش ماسفت (MOSFET) دارای یک سری مزایا و معایب است که در زیر به آن می‌پردازیم:

💯مزایا:
دستگاه ماسفت قیمت ارزانی دارد و قطعات یدکی این محصول نیز در بازار موجود و قابل دسترس است.
تعمیر این اینورتر آسان بوده و تنها با کمی تخصص می‌توان آن را تعمیر کرد.
دستگاه جوش ماسفت در برابر بار ورودی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
اغلب از این دستگاه برای کارهای نیمه سنگین صنعتی و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.

❌معایب:
کیس این دستگاه بزرگ‌تر است و حجم بیشتری را اشغال می‌کند.
از این دستگاه در توان‌های کمتر از ۵۰۰ وات می‌توان استفاده کرد.
در صورت استاندارد نبودن این دستگاه نمی‌توان از قابلیت‌های آن به خوبی استفاده کرد.
تعداد قطعات بیشتری در این دستگاه به کار رفته است و در نتیجه نیاز به بررسی بیشتری دارد.

کاربرد دستگاه جوش ماسفت

Mosfet نوعی ترانزیستور است که از سه ترمینال گیت (دروازه)، سورس (منبع) و درین (تخلیه) تشکیل شده است. برای اولین بار این ترانزیستور در سال ۱۹۲۵ میلادی به بازار عرضه شد. ولی با توجه به عدم وجود ابزار و علم کافی این ابزار به فراموشی سپرده شد. پس از آن در دهه ۷۰ از ماسفت‌ها برای ساخت مدارهای مجتمع استفاده کردند. با توجه به این که دستگاه جوش ماسفت دارای پایه‌های جداگانه است عمری طولانی و ماندگاری بالا دارد.
عملکرد ماسفت‌ها بدین صورت است که با تغییر الکترونیکی عرض کانال به وسیله ولتاژ بر پایه‌‌ای بین سورس و درین، که به آن گیت می‌گویند، عمل کرده و به وسیله یک لایه اکسید سیلیکون نازک عایق می‌گردد. در نتیجه می‌توان گفت که ماسفت قطعه‌‌ای است که هدایت جریان الکتریکی در آن به وسیله الکترون صورت می‌گیرد. قابلیت شارژ باتری، منبع تغذیه سوئیچینگ با توان زیر ۱۰۰۰ وات و کلید زنی ZVS و منبع تغذیه سوئیچینگ با فرکانس بالای ۲۰۰ کیلو هرتز با کلید زنی سخت از جمله مهم‌ترین کاربرد ماسفت به شمار می‌رود.

قیمت دستگاه جوش ماسفت

قیمت اینورترجوشکاری ماسفت همان طور که در بالا اشاره کردیم، قیمت ارزان‌تری نسبت به نمونه‌های مشابه دارد. برندهای مختلفی در بازار موجود است که هر کدام از متریال‌های متفاوتی برای تولید ماسفت‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین در هنگام قیمت گذاری اینورترها فاکتورهایی همچون برند، نوع، مدل و… تاثیرگذار است.
برای این که دستگاه جوش ماسفت باکیفیت‌تری را دریافت کنید بهتر است که بودجه بیشتری را برای این کار در نظر بگیرید. در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌ها مرغوب‌ترین ماسفت‌ها را با منصفانه‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. در صورتی که شما به دنبال باکیفیت‌ترین و اورجینال‌ترین دستگاه جوش ماسفت هستید، تنها کافیست از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس گرفته و لیست قیمت روز این دستگاه را دریافت کنید.

کاربرد دستگاه جوش ماسفت

آیا دستگاه جوش ماسفت بخریم؟

با توجه به مطالب عنوان شده در بالا باید بگوییم که دستگاه جوش ماسفت دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی است و مزایای بسیاری دارد. توجه به مهر استاندارد در هنگام خرید این دستگاه‌ها اهمیت بسیاری دارد و از این رو از خرید ماسفت‌های فاقد استاندارد خودداری نمایید. همچنین عدم وجود گارانتی در ماسفت‌ها ممکن است به معنای فیک بودن این دستگاه باشد. بنابراین بهتر است که دستگاه‌های دارای گارانتی را سفارش دهید. در صورتی که قصد خرید دستگاه جوش ماسفت را دارید، با شماره‌های مندرج در سایت تماس بگیرید تا دستگاه همراه با گارانتی برای شما ارسال گردد.

دستگاه جوش MOSFET
سخن نهایی

دستگاه جوش ماسفت در واقع یکی از انواع اینورتر جوشکاری co2است که برخلاف ترانزیستورهای BJT که بیشترین کاربرد را در جریان‌های زیر یک آمپر دارند، در جریان‌های بالای یک آمپر مورد استفاده قرار می‌گیرند به همین دلیل ماسفت‌ها در اینورتر جوشکاری به کار می‌روند. Mosfet نسبت به سایر اینورترهای جوشکاری قیمت ارزان‌تری دارد و شما با بودجه کمتری می‌توانید این محصول را خریداری کنید. درصورت وجود هرگونه نظر یا سؤال، ابزار ویهان با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید یا با شماره‌های درج شده در وبسایت با ما تماس بگیرید.

بروزرسانی 23.11.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *