اگر قصد دارید در رابطه با سوال دستگاه جوش دو ولوم چیست؟ اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. به طور کلی می توان گفت که امروزه دستگاه جوش یکی از کاربردی ترین ابزار های موجود در دنیا محسوب می شود که در فعالیت های صنعتی و کاربرد های گوناگون از آن استفاده می کنند. یکی از مهم ترین انواع دستگاه جوش، دستگاه های جوش اینورتر است که دارای مزایای فوق العاده ای می باشد و در بخش های مختلف از کاربری متفاوتی برخوردار می باشد.

اگر بخواهیم درباره کاربردهای دستگاه جوش اینورتر صحبت کنیم، باید به سراغ ولوم های آن برویم‌. در حقیقت ولوم های دستگاه جوش نشان دهنده توانایی های این وسیله می باشد. در اصل وجود ولوم های گوناگون در ساختار این دستگاه می تواند قدرت این وسیله را افزایش دهد و به ما کمک بیشتری کند.

درباره دستگاه جوش و ولوم های آن

امروزه دستگاه جوش به یکی از مهم ترین ابزار ها در صنعت تبدیل شده است. این دستگاه معمولا در مدل های مختلفی در بازار قابل خرید و انتخاب می باشد. دستگاه های جوش در انواع مختلف، دارای کلید ها و ولوم های متفاوتی هستند که دامنه فعالیت های شما را به کمک این دستگاه گسترش می دهد.

در حقیقت توانایی های این وسیله به کمک ولوم های آن تعریف می شود. ولوم های جریان (current)، ولوم Arc Force، ولوم Hot Start و … از کاربردی ترین ولوم های این وسیله هستند که کارکرد مناسبی را در اختیار شما قرار می دهند.

 

دستگاه جوش دو ولوم

 

همچنین بخوانید: اینورتر جوشکاری

ولوم های مختلف دستگاه جوش

همانطور که گفته شد دانستید که کاربرد دستگاه های مختلف جوش به وسیله ولوم های آن تعریف می شود. برای ارائه توضیحات بیشتر درباره تعدادی از انواع ولوم های این وسیله بیشتر صحبت می کنیم:

این ولوم به قدرت قوس الکتریکی نیز شهرت دارد. در حقیقت ولوم Arc Force یکی از کاربردی ترین ابزارها در ساختار دستگاه جوش می باشد که از آن برای افزایش قدرت و پایدار سازی قوس های الکتریکی استفاده می شود. ولوم Arc Force نوع مهمی از ولوم ها می باشد که می تواند در کنترل نفوذ جوش به وسیله الکترود های دستی تاثیر زیادی داشته باشد.

یکی از مسائل بسیار مهمی که در فرآیند جوشکاری به وسیله الکترودهای دستی اهمیت دارد، میزان نفوذ جوش می باشد. که منجر به استفاده از ولوم Arc Force در این وسیله شده است. شما می توانید با کمک گرفتن از این تکنولوژی و این روش، قوس هایی کاملا متقارن، یکنواخت و مطابق میل خود بر روی قطعه کار ایجاد کنید. در اصل با کمک گرفتن از این تکنولوژی میزان عمق قوس تحت کنترل شما خواهد بود و این مسئله نتیجه را بی نظیر خواهد ساخت.

یکی دیگر از ولوم هایی که در ساختار دستگاه جوشکاری بکار گرفته می شود، ولوم current می باشد‌. این نوع ولوم به شکل پیچ تنظیم شدت جریان بر روی دستگاه های جوش قرار داده می شود. استفاده از آن بسیار ساده خواهد بود.

در حقیقت شما با بکار گرفتن این ولوم می توانید بر میزان جریان خروجی دستگاه کنترل داشته باشید و از این طریق قوس الکتریکی شروع فرآیند را به خوبی اجرا خواهید کرد. دقت داشته باشید که نوع الکترود بکار گرفته شده در این نوع ولوم اهمیت بسیار زیادی در این مسیر خواهد داشت.

ولوم Hot Start یکی دیگر از ولوم های کاربردی موجود در دستگاه جوش به شمار می رود که در زمان شروع فرآیند جوشکاری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. یکی از اتفاقات رایج در فرآیند جوش کاری چسبیدن الکترود به قطعه کار در ابتدای شروع کار است. این موضوع می تواند نتیجه نهایی جوشکاری را برای شما نامطلوب سازد. بر همین اساس ولوم Hot Start تکنولوژی فوق العاده کاربردی می باشد که می تواند در جلوگیری از این اتفاق تاثیر زیادی داشته باشد.

 

دستگاه جوش دو ولوم

 

همچنین بخوانید: اینورتر جوشکاری صبا

جمع بندی

در این مطلب به سوال دستگاه جوش دو ولوم چیست؟ پاسخ داده شد. بر اساس آنچه گفته شد دریافتید که ولوم های مختلف موجود در ساختار دستگاه جوش می تواند این فعالیت را برای شما ساده تر از قبل سازد. ابزار ویهان یکی از فعال ترین مجموعه های حال حاضر کشور در زمینه فروش انواع ابزار برقی و شارژی، ابزار بادی، دستی، لوازم بارگیری، جوش و برش می باشد. که می تواند اطلاعات مفیدی را در این حوزه در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *