دستگاه جوش استیل

دستگاه جوش استیل یا اینورتر جوشکاری استیل وسیله‌ای کاربردی و مناسب برای تغییر حالت استیل برای روش‌های مختلف صنعتی، ظروف، کشاورزی و… به حساب می‌آید و با بهره‌گیری از انواع روش‌های جوشکاری استیل گاهی امکان ترکیب فلز با آلیاژ‌های متعدد دیگر با در نظر گرفتن نوع فرم‌دهی آن در کار‌های متعددی کاربرد دارد. به طور معمول از اینورتر جوشکاری استیل برای ساخت ورقه‌های استیل نازک در ساختمان‌سازی استفاده می‌گردد برای آغاز کار جوشکاری باید قطعات را کاملا تمیز کرد و نکته‌ای که در تمیز کردن قطعه فلزی باید در نظر داشت، آن است که چکش‌ها و برس‌ها احتمالا آلوده هستند و باید مراقب کربنی که روی این وسایل باقی مانده باشید و اگر لازم بود آن‌ها را در دیگر قطعات فولادی به کار نبرید و یا قبل از استفاده کامل آن را تمیز کنید، چون در صورت وجود حتی یک دانه ریز کربن بر روی وسایل موجب زنگ‌زدگی قطعات هنگام جوشکاری استیل می‌شود.

عامل مهم دیگر در آماده کردن جوش، اطمینان به مواد پر کننده و الکترود جوشکاری از جنس فولاد ضد زنگ است که در اصل باید مواد پایه برای جوش و برش را بشناسید. در بسیاری از موارد فلز پر کننده مثل فلز پایه جوشکاری است؛ به عنوان مثال اگر دو فلز پایه L316 را به یکدیگر جوش دهید می‌توانید همان را به عنوان پر کننده استفاده کنید. جوشکاری استیل، با توجه به ضخامت و پوشش مواد متغییر است و علاوه بر روش‌هایی که گفته شد، سه روش مرسوم TIG، نقطه‌ای و MIG وجود دارد. جوش MIG راهی ارزان برای جوش زدن قطعات بزرگ است ولی به جوش TIG برای قطعات ظریف‌تر مناسب است.

پرطرفدارترین انواع دستگاه جوش استیل

مشخصات دستگاه جوش استیل

دستگاه جوش استیل جوشکاری بر روی فلز استیل را انجام می‌دهد و در ساخت و ساز‌های عمرانی مختلف بر حسب کاربرد، استفاده می‌شود. دستگاه جوش استیل در بازار با کیفیت‌های متعددی عرضه می‌شود که بیشتر آن‌ها ممکن است تقلبی باشند؛ تفکیک دستگاه جوش تقلبی و اصل کار راحتی نیست و برای خرید خوب باید مشخصات دستگاه را بررسی کرد که کار هر کسی نیست و شخص باید آگاهی لازم را داشته باشد. دستگاه جوش استیل مانند روش‌های دیگر مثل عملیات صنعتی و فلز‌کاری مشخصات و تجهیزات مخصوص خود را دارد که موارد مورد نیاز جوشکاری استیل با در نظر گرفتن نوع آن‌ها مهیا می‌شوند. لوازمی که برای جوشکاری استیل نیاز است با توجه به کاربردی که در صنایع متعدد مانند جوش زیر پودری استیل، جوش ظروف استیل و دیگر موارد دارند دسته بندی می‌شوند.

🧧 ژل جوشکاری استیل: ژل جوشکاری استیل به عنوان ژل تمیز‌کننده استیل یک وسیله کاربردی و مهم برای جوشکاری استیل است که پس از پایان یافتن عملیات حرارتی جوشکاری از آن برای تمیز کردن نواحی که جوش خورده استفاده می‌گردد.

🧧 سیم جوش استیل: سیم جوش استیل قطعه اصلی دیگری است که در طی فرآیند جوشکاری استیل برای جوشکاری فولاد‌های استنیتی مقاوم در برابر حرارت به کار می‌رود و دارای انواع متعددی است.

پرطرفدارترین انواع اینورتر جوشکاری استیل

اینورتر جوشکاری در واقع یک مبدل جریان برق AC به جریان مستقیم DC است، یعنی جریان متناوب را دریافت می‌کند و فرکانس آن را بالا می‌برد و به جریان مستقیم تبدیل می‌کند. این دستگاه جدید‌ترین نوع دستگاه جوش است که وزن کمی دارد و با سیستمی که دارد، کیفیت بالایی را به جوشکاری می‌دهد و تنظیم مقدار جریان و ولتاژ از جمله مزیت‌های آن است ولی اینورتر جوشکاری معمولی ترانسفورماتور‌های قدیمی دارد که با ورود اینورتر حجم و وزن دستگاه‌های جوش به طرز قابل توجهی پایین آمد. از انواع اینورتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

🛑 اینورتر جوشکاری CO2 یا MIG: با استفاده از اینورتر جوشکاری CO2 یک سیم فلزی به وسیله تفنگ جوشکاری به محل جوش تغذیه و داخل قوس و حوضچه جوش ذوب می‌شود و حوضچه جوش به وسیله گاز فعال یا خنثی (غیر قابل واکنش با مواد دیگر) محفاظت میگردد. از جمله پارامترهای دیگر این دستگاه ولتاژ و سرعت تغذیه در جریان گاز محافظ را می‌توان نام برد.

🛑 اینورتر جوشکاری آرگون: دستگاه اینورتر جوشکاری آرگون را برای جوشکاری ورق‌های صنعتی سنگین و سبک، فلز‌های سخت، فلز‌های نرم، آهن و… در صنایع هوایی، پتروشیمی، نیروگاه‌ برق نظامی و… به کار می‌برند و علت نامگذاری آن استفاده از گاز آرگون در فرآیند جوشکاری است.

🛑 اینورتر جوشکاری الکترود یا MMA: این مدل یک دستگاه مقرون به صرفه و مناسب جوشکاری فلز فولاد و آهن است که کار جوش دادن دو قطعه آهنی یا فولادی را با استفاده از الکترود MMA امکان پذیر می‌کند.

قیمت انواع دستگاه جوش استیل

جوشکاری فرآیند رایجی در فلزات است که به وسیله دستگاه جوش انجام می‌شود. دستگاه جوش استیل، برای موارد صنعتی ابزار خوبی به شمار می‌آید و قیمت آن در بازار به فاکتور‌های مختلف بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان سطح کیفی محصول و نحوه کار کردن آن را نام برد. میزان عرضه دستگاه جوش استیل از مهم‌ترین عواملی است که بر قیمت تمام شده آن در بازار تاثیر می‌گذارد.

این محصول سرعت و دقت بالایی دارد و فروش آن در بازار از راه‌های مختلفی انجام می‌شود. در فروش ویژه‌ این کالا افراد می‌توانند کالای دلخواه خود را با هزینه کمتر و و با قیمت تولیدی در کارخانه تهیه کنند. آروا از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده ابزار ایران است که از سال ۱۳۹۳ کار خود را به طور تخصصی در جهت ساخت ابزار آلات برقی، ایمنی و… شروع کرده است و از مورد توجه‌ترین کالا‌های ساخته شده توسط شرکت آروا اینورتر‌های جوشکاری (دستگاه جوش) را می‌توان نام برد.

محصولاتی با کیفیتی که توسط این شرکت عرضه می‌شود، قیمت کمتری نسبت به رقیب‌های خارجی دارند و همینطور ضمانت ۳۰ ماهه برای اینورتر جوشکاری و برای همه محصولاتش ۷ روز گارانتی بازگشت عرضه می‌کند و سلامت فیزیکی کالا خود را در صورت خرید اینترنتی مشتری تضمین می‌کند.

قیمت دستگاه جوش استیل
مصارف کاربرد دستگاه جوش استیل
سخن نهایی

در این مقاله اینورتر جوشکاری استیل، پرطرفدارترین انواع آن به همراه مشخصات و کاربرد آن به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت. درصورت وجود هرگونه نظر یا سؤال، ابزار ویهان با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید یا با شماره‌های درج شده در وبسایت با ما تماس بگیرید.

بروزرسانی 23.10.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *