جوشکاری برای خیلی از صنایع کاربردی است. در حقیقت جوشکاری یعنی اتصالات لوازم مختلف به یکدیگر. پس همین موضوع می‌تواند نشان دهد که در هر ساخت و سازی و در هر صنعتی ما چقدر به جوشکاری نیاز داریم. به خاطر همین دستگاه‌های مختلفی تولید شدند که بتوانند سرعت کار را بالا ببرند که یکی از آنها ترانسفورماتور جوشکاری است. در این مقاله می‌خواهیم به طور مشخص راجع به انواع این ترانسفورماتورها با شما صحبت کنیم.

ترانسفورماتور جوشکاری چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به انواع ترانسفورماتور جوشکاری صحبت کنیم، بهتر است که توضیحی در مورد آنها داشته باشیم. ترانس جوشکاری که به آن ترانسفورماتور هم گفته می‌شود، یک نوع دستگاه است. در گذشته این دستگاه‌ها وجود نداشتند و برای جوشکاری مجبور بودند که از اسکلت فلزی استفاده کرده و عمق و جریان بالایی را در جوشکاری به وجود بیاورند تا بتوانند کارشان را راه بیندازند. اما به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه‌ها روی کار آمدند که کار را خیلی راحت‌تر از قبل کرده‌اند. حال سوال اینجاست که انواع و اقسام این ترانسفورماتورها چگونه است.

انواع ترانسفورماتورهای جوشکاری

انواع ترانسفورماتور جوشکاری

دستگاه جوشکاری که برای فرایند جوشکاری مورد نیاز است، جریان الکتریکی را به خوبی تامین می‌کند. به خاطر اینکه این دستگاه با برق کار می‌کند، فرایند کلی کار خیلی سریع‌تر انجام می‌شود.

در واقع می‌توانیم به آن یک ماشین فراهم کننده جریان الکتریکی برای جوشکاری هم بگوییم.

در مورد انواع ترانسفورماتور جوشکاری می‌توانیم بگوییم که دو نوع پیچیده و ساده از آنها موجود هستند.

زمانی که انواع ساده را در اختیار دارید، یعنی دستگاه پیچیدگی خاصی ندارد. حتی یک باتری خودرو هم می‌تواند به جای آن دستگاه جوش، عملکرد لازم را انجام دهد اما در انواع پیچیده کار خیلی حرفه‌ای‌تر انجام میشود.

در انواع پیچیده این ترانسفورماتورها شما فناوری IGBT و کنترل کننده‌های کامپیوتری CNC را تجربه می‌کنید. برای فرایند جوشکاری در این نوع دستگاه‌ها بیشتر از ۸۰ آمپر جریان الکتریکی نیاز است تا کارتان درست انجام شود.

البته خود انواع پیچیده دستگاه‌های جوشکاری در دو نوع ارائه می‌گردند که شامل جریان ثابت و ولتاژ ثابت هستند. هر کدام از این دستگاه‌ها به گونه‌ای متفاوت کار می‌کنند. در نوع اول جریان، ثابت باقی می‌ماند و یک متغیر دیگر را برای عملیات بهینه‌ سازی به کار می‌گیرند. در نوع دوم ولتاژ ثابت باقی می ‌ماند و ادامه کار انجام خواهد شد.

کاربرد ترانسفورماتور جوشکاری

اکنون که با انواع این دستگاه‌ها آشنا شدید، باید بدانید که کاربرد آن ها دقیقاً در کجاست. این دستگاه‌ها برای محیط‌های مختلفی از جمله موارد زیر استفاده می‌شوند:

مزایای استفاده از دستگاه ترانسفورماتور جوش

مزیت استفاده از این دستگاه‌ها بسیار زیاد است اما مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر است:

جمع‌بندی

طبق توضیحات ارائه شده در بالا متوجه شدید انواع ترانسفورماتور جوشکاری کدام‌ها هستند. همچنین فهمیدید که کاربرد این ترانسفورماتورها چیست و استفاده از آنها چه مزایایی می‌تواند داشته باشد. به طور کل تجهیزات صنعتی که با برق کار می‌کنند، می‌توانند سرعت کار را بالا ببرند. اگر شما نیازمند استفاده از این دستگاه‌ها هستید، ما سایت ابزار ویهان را به شما معرفی می‌کنیم که مدت زمان طولانی است در تولید و عرضه محصولات صنعتی فعالیت می‌کند و می‌توانید خیلی راحت اقدام به تهیه این محصولات بکنید.

سوالات متداول

آیا جوشکاری با ترانسفورماتور امنیت بالاتری دارد؟
بله علت آن هم این است که ولتاژ جوشکاری در آنها پایین‌تر است. در نتیجه امنیت در برابر برق گرفتگی بالاتر است.

ترانسفورماتور ساده انتخاب کنیم یا پیچیده؟

همه چیز بستگی به روند و نوع کار شما دارد اما معمولاً ترانسفورماتورهای پیچیده در موارد بیشتری کاربرد دارند.

آیا ترانسفورماتورهای جوشکاری پیچیده فقط یک نوع هستند؟
خیر. انواع پیچیده در دو نوع جریان ثابت و ولتاژ ثابت در دسترس می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *