انواع اره های برقی کدامند؟ آیا شما انواع مختلف و کاربردهای آن ها را می شناسید؟ آیا می دانید چگونه می توان از این اره ها استفاده کرد؟ در این مقاله آشنایی با انواع اره برقی و کاربردهای آن ها را برای شما معرفی می کنیم. به اره های برقی، اره های زنجیری یا موتوری هم می‌ گویند که کاملا با یک دیگر متفاوت هستند و جهت کارهای مختلفی استفاده می شوند. در این قسمت با ما همراه باشید تا به آشنایی با انواع و کاربردهای آن ها بپردازیم.

آشنایی با انواع اره برقی

آن چه که امروزه به عنوان اره برقی می شناسیم در واقع طیف وسیعی از از اره ها می باشند که نیروی محرکه برای حرکت کردن آن ها از بنزین، باتری یا برق تأمین می شود و این نوع کار ما است که تعیین می‌ کند ما چه نوع اره ای را استفاده کنیم. در نهایت تمامی این اره ها را با این نام می شناسیم.

مطالب مرتبط:

 

اره برقی

 

کاربرد اره برقی‌ها

انواع اره موتوری یا اره زنجیری در سه نوع شارژی، برقی و بنزینی تولید می شوند که ما همه آن ها را با عنوان کلی اره برقی می شناسیم. این اره ها عبارتند از:

 

  1. اره زنجیری بنزینی

نیرویی که جهت استفاده از اره زنجیری بنزینی به کار برده می شود، توسط بنزین تامین خواهد شد. این اره ها طوری طراحی شده اند که حتی افراد مبتدی نیز می توانند به راحتی با آن ها کار کنند. اره زنجیری بنزینی دارای یک موتور دو زمانه و تک سیلندری است و روغن و بنزین دو عامل مهم و اصلی جهت نیروی محرکه آن می باشند. مدل های بنزینی در انواع اره زنجیری قدرت زیادی در مقایسه با دیگر اره ها دارند و جهت برش دادن ابزار سنگین استفاده می شوند. اما در مقایسه با سرعت بالایی که دارند، لرزش و صدای زیادی نیز ممکن است ایجاد کنند. این دسته از اره ها جهت مکان هایی که مساحت بالا دارند مانند جنگل ها استفاده می شود.

برای مشاهده محصولات ابزار برقی و شارژی و لیست قیمت هر کدام کلیک کنید.

  1. اره زنجیری شارژی

قیمت اره زنجیری شارژی نسبت به قیمت انواع اره برقی ها بالاتر است و نیرویی که جهت حرکت آن استفاده می شود از باتری شارژی آن تامین می شود. باتری آن وزن زیادی دارد، در نتیجه این نوع اره‌ها از نوع سنگین اره ها محسوب می‌ شود. از مزیت های آن نیز قابل حمل بودن می باشد، چون به راحتی می توان از شارژ باتری آن به مدت زیادی استفاده کرد. البته قدرت این اره مقداری پایین است و جهت برش دادن درخت ها و درختچه های کوچک و یا هرس کردن آن ها استفاده می شود.

  1. سرشاخه زن

سرشاخه زن در واقع یک اره زنجیری کوچک است که دسته بلندی دارد. این دسته گاهی تلسکوپی و گاهی ثابت است و می تواند به صورت برقی، بنزینی یا شارژی باشد و جهت هرس کردن سرشاخه های بلند استفاده می شود.

  1. اره زنجیری دستی

اره زنجیری دستی توسط نیروی دست و به وسیله انسان کار می کند و هیچ گونه موتور وجود ندارد. این اره مکانیزمی مانند اره زنجیری دارد و تفاوت آن در این است که باید توسط نیروی انسانی استفاده و برش داده شود. در حال حاضر این اره ها کاربردهای بسیار کمی دارد.

انواع اره برقی
انواع اره برقی

از انواع اره برقی جهت هرس کردن و قطع کردن درختان استفاده می شود، علاوه بر آن در صنعت پزشکی و جراحی، در شهرسازی مانند بریدن آسفالت، در ساختمان سازی مانند بریدن بتن، در آتش نشانی و غیره نیز کاربرد دارد. پس می توان آن را را به عنوان یک ابزار پرکاربرد و مهم در زندگی روزمره انسان ها دانست.

سخن پایانی

آشنایی با انواع اره برقی و کاربردهای آن در این مقاله بررسی شد. اره برقی ها مختلف هستند و با وجودی که تمامی آن ها با برق کار نمی کنند، اما آن ها را به عنوان اره های برقی می شناسیم. انرژی لازم برای حرکت برخی از آن ها به وسیله بنزین و یا باتری تامین می شود و در نهایت نیز کارایی یک اره خوب و قوی را از خود نشان می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *