اگر نیاز به هرس کردن درختان تان دارید یا می‌خواهید اقدامات دیگر کشاورزی را به انجام برسانید، حتماً به اره نیاز پیدا خواهید کرد. قطعاً یک اره دستی و معمولی نمی ‌تواند سرعت کار زیادی را به وجود بیاورد. به خاطر همین است که به سراغ اره برقی یا بنزینی می ‌روید اما سوال اینجاست که کدام یک می ‌تواند گزینه بهتری باشد. ما در این مقاله به طور کامل راجع به هر کدام صحبت می‌کنیم تا ببینید که کدام یک برای کار شما بهتر است.

اره برقی

قبل از اینکه بخواهیم راجع به این صحبت کنیم که کدام یک از این اره ‌ها می‌توانند بهتر باشد، بهتر است که یک تعریف دقیقی از آنها ارائه دهیم. اره برقی وسیله‌ای است که قابلیت حمل و نقل آن آسان است. شما خیلی راحت به صورت دستی می‌توانید از آن استفاده کنید.

اره برقی‌ها مجهز به تیغ زنجیری هستند که تمامی تیغه ‌ها به دور یک محور چرخش دارد و نیروی محرکه موتور را ایجاد می ‌کند. برای اینکه شما بتوانید از طریق آنها اقدام به برش درختان کرده و آنها را تبدیل به چوب کنید، نیاز به این دارید که درجه برش چوب در کارگاه را مورد استفاده قرار دهید.

اره برقی بهتر است یا بنزینی؟

البته این درجات خیلی متنوع هستند و می‌توانید انواع برش‌ها را روی آن ها پیاده سازی کنید. درجات مختلف کاربردهای خاص خودشان را دارند. معمولاً در اندازه کوچک برای اندازه‌گیری چوب داخل کارگاه بیشتر استفاده می ‌شود یا شما در خانه می‌ توانید از آنها برای هرس شاخه ‌های درختان یا برش هیزم استفاده کنید یا اینکه اگر می ‌خواهید از ابعاد بزرگتر خریداری کنید، می‌توانید به عنوان روشی برای برش درختان آنها را مورد استفاده قرار دهید. پس در پاسخ به سوال اره برقی یا بنزینی می‌توانیم بگوییم که برای استفاده‌های خانگی شاید اره برقی گزینه بهتر و راحت‌تری برای استفاده باشد.

اره بنزینی

اگر بخواهیم راجع به اره بنزینی‌ ها صحبت کنیم، باید گفت این مدل هم طرفداران خودش را دارد. علت اینکه خیلی زیاد به سراغ آن می ‌روند، قدرت بالای موتور و سرعت کار خیلی بالا است. در نتیجه اگر شما می‌خواهید روی طیف وسیعی کار کنید، بهتر است که سراغ این اره بروید. این اره‌ها به خاطر اینکه از بنزین استفاده می ‌کنند، برای کارهای سنگین گزینه قدرتی تر و مناسب ‌تری هستند. حجم مخزن آنها برای جای دادن بنزین و سوخت بیشتر است، عملکرد و قدرت بیشتری هم دارند‌. در واقع هر چقدر که شما مخزن بزرگتری در اختیار داشته باشید، قطعاً وزن اره هم افزایش پیدا می‌کند و سر و صدای آن هم بیشتر خواهد بود. از طرفی نگهداری آن نیاز به دقت بیشتری دارد. پس زمانی که می‌خواهید به سراغ اره برقی یا بنزینی بروید، باید به میزان مراقبت سر و صدا سنگینی و موارد این چنینی دقت داشته باشید.

تفاوت اره برقی با بنزینی

اگر می ‌خواهید بین این دو مورد یکی را انتخاب کنید، باید تفاوت‌های آن ها را بشناسید که مهمترین شامل موارد زیر است:

جمع ‌بندی

خرید اره برقی یا بنزینی تا حد زیادی بستگی به این دارد که شما می‌خواهید آنها را در چه جایی با چه وسعتی مورد استفاده قرار دهید. به هر حال ما در این مقاله کارتان را راحت‌تر کردیم و برایتان توضیح دادیم که هر کدام از این اره‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و تفاوت‌های آنها با یکدیگر چیست اگر نیاز به تهیه هر کدام از آنها دارید، به سایت ابزار ویهان مراجعه کنید که یکی از بهترین منابع برای تهیه ابزارها و لوازم صنعتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *