فرقی ندارد که قرار باشد شما با چه دستگاهی سر و کار داشته باشید. حتی ساده‌ترین دستگاه‌هایی که در محیط منزل استفاده می‌ کنید، نیازمند رعایت یک سری اصول و استانداردها هستند. اگر شما این اصول را رعایت کنید، می ‌توانید یک نتیجه کار عالی داشته باشید. از طرفی از آسیب به دستگاه هم جلوگیری می‌ کنید اما اگر این اصول را رعایت نکنید، نتیجه کار شما خوب از آب در نمی‌آید. ما در این مقاله می‌خواهیم راجع به دو استاندارد مهم جرثقیل دستی با شما صحبت کنیم که حتماً باید رعایت گردد تا هم دستگاه شما سالم باقی بماند هم کارتان بهتر پیش برود.

 

دیدن فرمایید:

جرثقیل دستی دو تنی

 

استاندارد های مهم جرثقیل دستی

نکته‌ای که خیلی از سازندگان جرثقیل‌ ها به آن توجه می‌ کنند، همین استاندارد سازی‌ هاست‌ که اگر شما این استانداردها را بدانید و نکات رعایت آنها را بشناسید، می ‌توانید نتیجه بهتری از کارتان بگیرید. دو استانداردی که خیلی زیاد از آن صحبت می‌ شود، شامل موارد زیر است:

 

استاندارد ASME B30

داخل صنایع معمولا به این دو استاندارد مهم جرثقیل دستی توجه می‌کنند که در این نوع هم منظور توجه کردن به بخش‌ های مختلف استانداردسازی است‌. اگر شما به این نوع استاندارد دقت کرده باشید، یعنی مبنای طراحی، بهره‌ برداری، ساخت، تعمیر، بازرسی و نگهداری را درست انجام داده‌ اید که در آمریکا هم راجع به این موضوع خیلی صحبت می ‌شود.

در حوزه مهندسی به این نوع استانداردسازی توجه بسیار زیادی دارند. در واقع یک سری کد های ایمنی برای آن صادر می ‌کنند که باعث افزایش سطح ایمنی عمومی می ‌شود. شما می‌توانید از مقررات و دستورالعمل‌ها پیروی کنید. همچنین می‌توانید از طریق آنها کاربرد قلاب، جک، تسمه، کابل، بالابر را تحت کنترل بگیرید و بتوانید عملکرد مناسبی را از آنها شاهد باشید.

آشنایی با دو استاندارد مهم جرثقیل دستی

 

استاندارد OSHA

استاندارد سازی نوع دوم که در دسته‌بندی دو استاندارد مهم جرثقیل دستی قرار می ‌گیرد، برای بهره‌برداری، نصب، ساخت، بازرسی و نگهداری از جرثقیل‌های سقفی و جرثقیل‌ های دروازه‌ای و همچنین انواع دستی و برقی است. در واقع شما می ‌توانید از این استانداردها استفاده کنید و به نتایج بسیار خوبی در جرثقیل ‌ها برسید. کافی است که ویژگی‌های اساسی و مشترک جرثقیل‌های دروازه‌ای، نیمه دروازه‌ای و دیواری را بشناسید و از یک سری از اصول پیروی کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را شاهد باشید.

در این نوع استاندارد سازی معمولاً به محدوده انجام کار، تعاریف قسمت‌های مختلف، مراجع متفاوت و پرسنل مجاز می‌پردازند. همچنین راجع به ساخت و نصب عمومی صحبت می‌کنند. بازرسی و آزمایش، آموزش انواع اپراتورها و بهره‌برداری از آنها و همچنین آموزش تعمیر و نگهداری نیز در آنها انجام می‌شود.

در ساختمان سازی ‌های عمومی با توجه به دو استاندارد مهم جرثقیل دستی که در بالا راجع به آنها صحبت کردیم، یک سری استانداردسازهای عمومی وجود دارد که شما از طریق آنها می‌توانید کارتان را پیش ببرید و به طور کل برای کار با جرثقیل یا جابجایی بارهای سنگین اهمیت بسیار زیادی دارد که باید به آنها توجه شود. توجه به به آنها می‌تواند عاملی برای جلوگیری از خطر و خسارت جانی و مالی باشد. مهمترین استانداردسازی‌ها شامل موارد زیر است:

البته شاید در نظر گرفتن تمامی موارد برای انواع جرثقیل ‌ها لازم و ضروری نباشد اما به هر حال می ‌تواند به شما کمک کند تا یک استانداردسازی درست را در نظر داشته باشید و کار خود را اصولی تمیز و تخصصی پیش ببرید و بتوانید یک نتیجه کار رضایت بخش را رقم بزنید.

 

کلام آخر

شناسایی استاندارد های مهم قبل از انجام هر کاری اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که از خطا و اشتباه جلوگیری می ‌کند. از طرفی می‌تواند یک کار تمیزتر و با کیفیت‌تر از آب در بیاید. ما در این مقاله راجع به دو استاندارد مهم جرثقیل دستی برای شما صحبت کردیم و هر کدام را به طور مختصر برای شما توضیح دادیم‌ و در نهایت هم یک سری استانداردهای عمومی معرفی کردیم تا کارتان بهتر و دقیق‌تر از آب در بیاید‌. با رعایت نکاتی که در بالا برای شما توضیح دادیم می‌توانید یک نتیجه کار تمیز عالی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *