در این مطلب به انواع باطری دریل شارژی اشاره شده است. دریل های شارژی یکی از کاربردی ترین ابزار های موجود در بازار محسوب می شوند که کارکرد فوق العاده ای دارند. این وسیله می تواند در مواقع ضروری نیاز شما را به خوبی برطرف کند. به طور کلی دریل ها انواع مختلفی دارند که دریل های شارژی از بهترین آن ها شناخته می شوند.

دریل شارژی به برق شهری نیاز ندارد. یعنی می توانید بدون اتصال این وسیله به برق و به کمک باتری های مخصوص از آن استفاده کنید. دقت داشته باشید که نوع نگهداری از این وسیله در طول زمان اهمیت زیادی دارد. همچنین نوع باتری بکار گرفته شده برای استفاده از این وسیله، بسیار حیاتی است. اگر قصد دارید درباره ویژگی های مختلف دریل های شارژی و همچنین باطری های آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ابزار ویهان همراه باشید.

 

انواع باطری دریل شارژی

 

درباره دریل های شارژی

دریل های شارژی نوع خاصی از دریل ها در دنیای وسایل کاربردی محسوب می شوند که ویژگی های بسیار زیادی دارند. این دریل ها معمولا برای سوراخ کاری و حفر سوراخ های مختلف بکار گرفته می شوند و عموما برای سطوح فلزی، بتنی و چوبی قابل استفاده هستند. دریل های شارژی بدون نیاز به برق قابل استفاده هستند و این ویژگی باعث شده است تا کاربرد این وسیله تا حد زیادی گسترش یابد.

اگر بخواهیم کمی جزئی تر درباره انواع این وسیله صحبت کنیم، باید بگوییم که یکی از انواع پرطرفدار این دستگاه، دریل پیچ گوشتی شارژی نام دارد که معمولا برای باز و بسته کردن پیچ ها بکار گرفته می شود. همچنین مدل های مختلف این دریل برای برش کاری قطعات متفاوت و فرم دادن به اجسام در کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

همچنین بخوانید: دریل 13

 

انواع باطری دریل شارژی

دریل های شارژی بر اساس نوع کاربرد، دارای انواع مختلفی از باطری ها هستند که می تواند برای مدت زمان مشخصی مورد استفاده قرار گیرد. برای ارائه اطلاعات مفیدتر، درباره انواع این باتری ها بیشتر صحبت خواهیم کرد:

باطری های لیتیوم یونی از بهترین باطری های بکار گرفته شده در دریل های شارژی به شمار می روند. این نوع باطری ها قابلیت فعال سازی این وسیله را برای مدت های زمانی طولانی تر فراهم می کند و می توانید برای مدت بیشتری از دریل شارژی خود استفاده کنید‌. در کنار این مسئله دقت داشته باشید که باطری های لیتیوم یونی دارای تراکم انرژی بسیار بالایی هستند. یعنی ولتاژ بیشتری را در زمان کار برای شما فراهم می کند.

این نوع باتری ها یکی از پرطرفدار ترین انواع باطری دریل های شارژی شناخته می شود که در این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت می توان گفت که باطری های U-Force نوع خاصی از باطری های لیتیوم یونی هستند که در ساختار آن ها از فلزات رسانایی مثل نقره و مس استفاده شده است. وجود چنین فلزاتی در ساختار این نوع باطری ها باعث افزایش توان این وسیله می شود و می تواند انرژی فوق العاده ای را برای دریل شارژی شما فراهم کند.

یکی دیگر از انواع باطری های دریل شارژی، باطری نیکل کادمیوم می باشد که طرفداران خاص خود را دارد. می توان گفت این نوع باطری ها دارای وزن نسبتا بیشتری در مقایسه با سایر انواع باطری ها هستند که می تواند جزو نقاط ضعف این وسیله محسوب شود.

 

انواع باطری دریل شارژی

 

اجزای سازنده دریل های شارژی

به طور کلی دریل های شارژی دارای جزئیات زیادی هستند که کنار هم قرار گرفتن این جزئیات منجر به ساخت چنین دستگاه ارزشمندی شده است. مهم ترین عضو تشکیل دهنده دریل های شارژی، باطری است. در حقیقت وجود باطری باعث کارکرد صحیح دریل های شارژی می شود و یکی از اصلی ترین اعضا این دستگاه محسوب می شود.

باطری های بکار رفته در این دستگاه انواع مختلفی دارند که هر یک دارای ویژگی های متفاوتی می باشند. شفت و مته نیز از دیگر جزئیات حیاتی دریل های شارژی محسوب می شوند. در حقیقت شفت محل نگه داری سه نظام و موتور محسوب می شود و همچنین کلاچ دستگاه را در درون خود جای می دهد.

 

آشنایی با: پمپ باد

 

جمع بندی

در این مطلب به انواع باطری دریل شارژی اشاره شد. بر اساس آنچه گفته شد دانستید که باطری های دریل شارژی دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از ویژگی های متفاوتی برخوردار می باشند. این نوع دریل ها برای کاربرد های خانگی مورد استفاده قرار می گیرند و ابزار های مفیدی محسوب می شوند. ابزار ویهان یکی از مجموعه های فوق العاده حرفه ای در این زمینه می باشد که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *