جوشکاری گازی چیست؟

جوشکاری گازی چیست؟ جوشکاری گازی فرایندی است که به واسطه آن سوخت اکسیژن و یا گازی شعله‌‌ای در ابزارهای فلزی به وجود می‌آورد. در واقع این دستگاه حرارت لازم برای ذوب کردن فلزات را ایجاد کرده و باعث چسبیدن دو قطعه فلزی می‌شود. این دستگاه‌های جوش نوعی اینورتر جوشکاری است که به صورت تخصصی و با ظرافت بالایی فرایند جوش فلزات و اتصال آن‌ها به یکدیگر را انجام می‌دهند. در جوشکاری گازی مواد سوختنی تبدیل به گرما می‌شود و دو قطعه فلزی را به یکدیگر متصل می‌کند. بدین صورت که این گرما به لبه دستگاه وارد شده و با اتصال آن به قطعه فلزی این گرما به لبه‌های دو قطعه فلزی منتقل شده و با این روش دو قطعه فلزی به یکدیگر چسبانده می‌شود. این مدل دستگاه جوشکاری مخروطی از اکسیژن و یک یک گاز سوختنی است تا شعله ایده آل و مورد نیاز ایجاد گردد. این دستگاه جوشکاری همان طور که از نامش مشخص است از سوخت گاز برای تامین گرما استفاده می‌کند و از این رو نیازی به وجود نیروی برق نیست. بنابراین شما می‌توانید در تمامی محیط‌ها از این دستگاه بهره ببرید.

در هنگام استفاده از اینورتر جوشکاری گازی باید به ایمنی توجه ویژه‌‌ای داشته باشید. از جمله تجهیزات این مدل جوشکاری می‌توان به سیلندرها، دستکش، عینک، مشعل‌ها، سیلندرهای استیلن، سیلندرهای اکسیژن و تنظیم کننده فشار اشاره کرد. فولادهایی که این دستگاه به یکدیگر می‌چسبانند، فولادهای کم آلیاژی و فولادهای ساده کربنی می‌باشد. در جوشکاری گازی از گازهای متنوعی استفاده می‌شود و با توجه به این که هر یک از این گازها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و بر اساس فرایندهای خاصی گرما تولید می‌کنند، برای فلزات خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از گاز آرگون یکی از بهترین روش‌هایی است که به وسیله آن می‌توانید جوش دقیق‌تر و بهتری داشته باشید.

جوشکاری گازی چیست

اصول فرآیند جوشکاری گازی

فرایند جوشکاری گازی به دو صورت جریان یکنواخت و قوس الکتریکی صورت می‌گیرد. حوضچه جوش به وسیله گاز کمیاب همچون آرگون یا گازهایی که در مقایسه با مذاب بی‌اثر می‌باشند همچون دی اکسید کربن یا ترکیبی از آن‌ها که از اطراف کفشک‌ها یا لوله اتصالی دیده می‌شوند محافظت می‌گردد. قوس الکتریکی نیز از دیگر اصول فرآیند جوشکاری گازی است که در آن از این قوس به عنوان یک منبع حرارتی برای انجام فرایند جوشکاری استفاده می‌کنند. با توجه به بالا بودن انرژی تولید شده در این روش و ارزان‌تر بودن قیمت آن نسبت به سایر روش‌ها، این اصول رواج گسترده‌‌ای دارد. عوامل متعددی بر روی فرایند جوشکاری تاثیر می‌گذارند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شدت جریان، گاز محافظ، سرعت جوشکاری، ولتاژ قوس طول قوس و… اشاره کرد. بنابراین در هنگام انجام فرایند جوشکاری گازی باید تمامی موارد و ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار داد تا جوشکاری به صورت دقیق انجام پذیرد.

اصول فرآیند جوشکاری گازی

کاربرد جوشکاری گازی

جوشکاری گازی که به آن جوشکاری اکسی گاز نیز می‌گویند، از اکسیژن به عنوان اتصال دهنده استفاده می‌کنند. در واقع جوشکاری گازی برای جوش دادن و اتصال انواع قطعات فلزی همچون فولادهای آلیاژی، فولاد کربنی، منیزیم، آلومینیوم و چدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه فرایند برش دستگاه را نیز انجام دهید. شاید برایتان جای تعجب داشته باشید ولی بله دستگاه اینورتر جوشکاری آروا با سوخت اکسیژن و سایر ترکیبات مختلف حرارت لازم قطعات فلزی را برش می‌زند. البته برش زدن فلزات با استفاده از این دستگاه کار راحتی نیست و شما باید به خوبی این دستگاه را شناخته و بتوانید با ایجاد شعله خورد نظر فرایند برش را به صورت موفقیت آمیز انجام دهید.

مزایای جوشکاری گازی

🛑 یکی از مهم‌ترین مزایای جوشکاری گازی عدم نیاز به برق است. بدین صورت که این دستگاه از سوخت گاز و اکسیژن برای تامین گرما استفاده می‌کند و از این رو می‌توان آن را در تمامی مکان‌ها به کار برد.

🛑 این دستگاه نیاز به تجهیزات ساده‌‌ای دارد و به راحتی می‌توان آن را حمل کرد.
قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه جوشکاری گازی را نیز می‌توان از دیگر مزایای این دستگاه شمرد.

🛑 این دستگاه از ظرافت بسیار بالایی برخوردار است و از این رو می‌توان ظریف‌ترین اتصال را با استفاده از این دستگاه تجربه کرد.

🛑 دمای شعله دستگاه جوشکاری گازی بالا بوده و می‌توان با استفاده از آن فلزات مقاوم را نیز برش زد و یا ذوب کرد.

🛑 سرعت احتراق در این دستگاه بالا است و شما می‌توانید به راحتی و در مدت زمان کوتاهی از آن استفاده کنید.

🛑 انرژی حرارتی تولید شده در جوشکاری گازی بالا می‌باشد و فرایند جوشکاری را راحت‌تر کرده است.

🛑 این دستگاه عمری طولانی و ماندگاری بالایی دارد و می‌توان تا سال‌ها از قابلیت‌های آن استفاده کرد.

🛑 کیفیت بالای این دستگاه توانسته رضایت مشتریان را به خود جلب کند.

مزایای جوشکاری گازی
کاربرد جوشکاری گازی
سخن نهایی

جوشکاری گازی چیست؟ جوشکاری گازی یکی از روش‌های مدرن و پیشرفته برای اتصال دو قطعه فلزی به شمار می‌رود. در این روش لبه‌های قطعات فلزی با استفاده از این دستگاه به یکدیگر چسبانده می‌شوند. این دستگاه جوشکاری اینورتر از گازهای مختلف برای سوخت استفاده می‌کند. بدین صورت که این گاز باعث ایجاد حرارت در لبه‌های دستگاه شده و با انتقال این حرارت به ابزارهای فلزی، فرایند ذوب را به وجود آورده و بدین صورت دو قطعه فلزی به صورت منسجم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. برای دست یابی به اطلاعات بیشتر و سفارش اینورتر جوشکاری رونیکس با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید. درصورت وجود هرگونه نظر یا سؤال، ابزار ویهان با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید یا با شماره‌های درج شده در وبسایت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *